Fransa

Gerekli Evraklar 
 

GÖREV BÖLGESI
Görev Bölgesi dahilindeki illerimizde ikamet ediyorsaniz Istanbul’dan basvuru yapabilirsiniz.
Görev Bölgesi: Aydin, Balıkesir, Bilecik, Bursa (Yalova), Çanakkale (Imroz ve Gokceada adaları dahil), Denizli, Edirne, İstanbul, İzmir, Kırklareli, Kocaeli (Izmit), Kütahya, Manisa, Muğla, Sakarya, Tekirdağ ve Uşak.

EVRAK LISTESI (Meslege göre detayli evrak listelerine asagidaki linklerden ulasabilirsiniz)
1) Basvuru Formlari ( yolcu bilgi formu, schengen basvuru formu)
2) Ana Belgeler ( tüm pasaportlar, TC Kimlik, 2 adet fotograf, sigorta poliçesi, nüfus kayit örnegi, evliler için: evlilik cüzdani, çocuklar için: ögrenci belgesi ve muvafakatname)
3) Ulasim ve Konaklamaya Iliskin Belgeler ( uçak ve otel rezervasyonu)
4) Seyahat Amacina Iliskin Belgeler (davetiye, dilekçeler)
5) Seyahat Masraflarina Iliskin Belgeler ( banka hesaplari, diger maddi durum belgeleri)
6) Çalisma Belgeleri ( firma evrak seti, gelir evraklari)

BIYOMETRI VERI
25 Eylül 2014 tarihi itibariyla; tüm Schengen ülkeleri; Biyometri Veri Alimi ( parmak izi ve dijital fotograf) sistemine geçis yapmislardir.

Bu sistemle birlikte, öncesinde on-line randevu almak kosulu ile basvuru sahibinin parmak izi vermesi için "Basvuru Merkezi'nde" SAHSEN bulunmasi gerekmektedir
18 yas altı yolcular Ebeveynlerinden biri esliginde sahsen gelmek durumundalar.

Parmak izi verisinin geçerli olacağı 5 yıl içerisinde yapılacak olan diğer Fransa Vize başvurularında, başvuru sahibinin randevu gününde şahsen bulunmasına gerek yoktur

RANDEVU BILGISI
Randevu talebi, vize evraklari ve pasaportlar tarafimiza ulastiktan sonra yapilmakta ve yogunluga bagli olarak ortalama 10 gün sonrasina verilmektedir.

VIZE DEGERLENDIRME SÜRESI
Fransa Baskonsoloslugu'nun resmi islem süresi,  randevu  tarihinden  itibaren yoğunluğa bağli olarak 4 is günüdür.