Avusturya

Gerekli Evraklar 
GÖREV BÖLGESİ
Görev Bölgesi dahilindeki illerimizde ikamet ediyorsaniz Istanbul’dan basvuru yapabilirsiniz. 
Görev Bölgesi: Balıkesir, Bilecik, Bolu, Bursa, Çanakkale, Edirne, İstanbul, Kırklareli, Kocaeli, Sakarya, Tekirdağ, Zonguldak.

EVRAK LİSTESİ (Mesleğe göre detaylı evrak listelerine aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz)
1) Başvuru Formları ( yolcu bilgi formu, schengen başvuru formu)
2) Ana Belgeler ( tüm pasaportlar, TC Kimlik, 2 adet fotograf, sigorta poliçesi, nüfus kayıt örneği, evliler için: evlilik cüzdanı, çocuklar için: öğrenci belgesi ve muvafakatname)
3) Ulaşım ve Konaklamaya İlişkin Belgeler ( uçak ve otel rezervasyonu)
4) Seyahat Amacına İlişkin Belgeler (davetiye, dilekçeler)
5) Seyahat Masraflarına İlişkin Belgeler ( banka hesapları, diğer maddi durum belgeleri)
6) Çalışma Belgeleri ( firma evrak seti, gelir evrakları)

BİYOMETRİ VERİ
25 Eylül 2014 tarihi itibariyla; tüm Schengen ülkeleri; Biyometri Veri Alımı ( parmak izi ve dijital fotoğraf) sistemine geçiş yapmışlardır.

Bu sistemle birlikte, öncesinde on-line randevu almak koşulu ile başvuru sahibinin parmak izi vermesi için başvuru merkezi veya konsoloslukta ŞAHSEN bulunması gerekmektedir.18 yaş altı yolcular: Ebeveynlerinden biri eşliğinde şahsen gelmek durumundalar.

RANDEVU BİLGİSİ

Randevu talebi, vize evrakları ve pasaportlar tarafımıza ulaştıktan sonra yapılmakta ve yoğunluğa bağlı olarak  ortalama 5-10 gün sonrasına verilmektedir.  


VİZE DEĞERLENDİRME SÜRESİ
Avusturya Başkonsolosluğu'nun resmi işlem süresi,  randevu  tarihinden  itibaren 5-7 iş günüdür.