Gerekli Evraklar
GÖREV BÖLGESI
Görev Bölgesi dahilindeki illerimizde ikamet ediyorsaniz Istanbul’dan basvuru yapabilirsiniz.
Görev Bölgesi: Ardahan, Artvin, Balikesir, Bartin, Bayburt, Bilecik, Bolu, Bursa, Çanakkale, Çorum, Edirne, Erzurum, Giresun, Gümüshane, Istanbul, Kars, Kastamonu, Kirklareli, Kocaeli, Ordu, Rize, Sakarya, Samsun, Sinop, Tekirdag, Trabzon, Zonguldak.
** Pasaport alis yeri görev bölgesi disinda bir yer ise, görev bölgesi içerisinde ikametini gösterir ikamet belgesi gerekmektedir.
EVRAK LISTESI (Meslege göre detayli evrak listelerine asagidaki linklerden ulasabilirsiniz)
1) Basvuru Formlari ( yolcu bilgi formu, schengen basvuru formu)
2) Ana Belgeler ( tüm pasaportlar, TC Kimlik, 2 adet fotograf, sigorta poliçesi, nüfus kayit örnegi, evliler için: evlilik cüzdani, çocuklar için: ögrenci belgesi ve muvafakatname)
3) Ulasim ve Konaklamaya Iliskin Belgeler ( uçak ve otel rezervasyonu)
4) Seyahat Amacina Iliskin Belgeler (davetiye, dilekçeler)
5) Seyahat Masraflarina Iliskin Belgeler ( banka hesaplari, diger maddi durum belgeleri)
6) Çalisma Belgeleri ( firma evrak seti, gelir evraklari)
BIYOMETRI VERI
25 Eylül 2014 tarihi itibariyla; tüm Schengen ülkeleri; Biyometri Veri Alimi ( parmak izi ve dijital fotograf) sistemine geçis yapmislardir.
Bu sistemle birlikte, öncesinde on-line randevu almak kosulu ile basvuru sahibinin parmak izi vermesi için Başvuru Merkezi'nde SAHSEN bulunmasi gerekmektedir
12 yas alti çocuklarin Sahsen gelmelerine gerek yoktur, 12-18 yas arasi yolcular Ebeveynlerinden biri esliginde sahsen gelmek durumundalar.
RANDEVU BILGISI
Randevu alımı, vize evrakları ve pasaportlar tarafımıza ulaştıktan sonra tarafımızca yapılmaktadır ve yoğunluğa bağlı olarak ortalama 2 hafta sonrasına verilmektedir.
VIZE DEGERLENDIRME SÜRESI
Basvurular yoğunluğa bağlı olarak başvuru tarihinden itibaren 7-10 iş günü sonrası sonuçlanmaktadır.